Bosan membayar hutang?? Impikan Kebebasan Kewangan!!!

Tuesday, May 18, 2010

Bagaimana hendak meningkatkan ekonomi anda?

Dalam situasi ekonomi yang tak menentu, memang sangat-sangat perlu untuk kita tambah pendapatan, tak kira lah sama ada anda sudah punya income yang steady ketika, ini apatah lagi kalau tidak. Walaupun ada ungkapan yang menyatakan ‘wang bukan segala-galanya..’ tetapi hakikatnya, segala-galanya memerlukan wang. Jadi kesimpulannya, wang tetap keperluan UTAMA kehidupan.

Walau apa pun situasi jatuh bangun ekonomi semasa dunia, satu perkara yang tidak akan jatuh adalah komunikasi. Dan medium komunikasi yang paling interaktif dan POWER adalah Internet. Internet tidak akan jatuh malah sentiasa berkembang sehingga ke tahap mana pun Wallahua’alam…

Oleh itu kita perlu gunakan Internet sebagai médium untuk berniaga dan meraih pendapatan.

Untuk meraih pendapatan di Internet kita perlu berniaga di situ. Sebagaimana berniaga cara konvensional offline, kita memerlukan kedai, sebagai contoh kalau nak berniaga jam kita kena buka kedai untuk mempamerkan jam, begitu juga di Internet. Kalau nak berniaga kena buka kedai juga, dan kedai di Internet adalah website.

Lihatlah contoh usahawan iInternet yang dah berjaya seperti Dr. Irfan Khairi, Zamri Nanyan, zulfadli dan banyak lagi..mereka semua mempunyai website sendiri. Tanpa website sendiri anda hanya akan jadi pengikut dan tidak dapat berdaya saing untuk jangka masa panjang..

No comments: